Wednesday, December 23, 2009

Bijdragen van oud-collega's (11)

Ik was op de Dominikaanse Republiek gekomen omdat er een groot probleem ontstaan was met één van onze leveranciers. De vorige manager had een verkeerde keuze gemaakt met deze leverancier: het bleek een beruchte oplichter en maffiosi te zijn. Ik werd nog die eerste dag voorgesteld aan een andere leverancier, die wel altijd een betrouwbare partner voor ons bedrijf was geweest. Hij was het evenbeeld van Eddy Murphy. Federico (ik wil zijn echte naam liever niet noemen) was een hele sympatieke man en het klikte meteen tussen ons. Hij was rijk geworden door het zaken doen met de Curacaosche. Hij bood me aan het probleem te verhelpen. Hij vertelde me dat er op de Dominikaanse Republiek mensen soms gewoon niet meer wakker werden. Ik zou het hele land een groot plezier doen als onze valse leverancier niet meer wakker werd. Ik hoefde maar met mijn ogen te knipperen en hij zou ervoor zorgen. Ik heb hem een tijdlang aangekeken zonder met mijn ogen teknipperen en hem toen uitgelegd dat als ik met mijn ogen ging knipperen dit niets te betekenen had. Hij glimlachte alleen maar. De volgende dag kwam er een kolonel van het leger op mijn kantoor. Hij was mijn nieuwe chauffeur en bodyguard vertelde hij. Met de vriendelijke groeten van Federico.

No comments:

Post a Comment